Hvad kan et faktureringsprogram, som Word og Excel ikke kan?

Der er mange ting, du skal tage stilling til, når du starter en virksomhed op. Foruden, at du skal finde hoved og hale i, hvordan du kommer igang, skal du også tage stilling til, hvordan du vil styre din økonomi og sende fakturaer.

Send en faktura med SumUp Fakturaer

Programmer, såsom Word og Excel, tilbyder skabeloner til dine fakturaer, men de bliver ofte valgt fra til fordel for et online regnskabsprogram. Jeg vil tage dig igennem de fordele, der er ved netop at vælge et online regnskabsprogram.

Faktura og regnskab samlet ét sted

Hvis du har en virksomhed, hvorfra du sender en masse fakturaer, så kender du nok også til problemet med at miste overblikket. Det gode ved at benytte et faktureringsprogram, som SumUp Fakturaer er, at alle fakturaer bliver samlet ét sted. Udover det kan du i samme program få overblik over, hvilke fakturaer der ikke er betalt, og hvilke udgifter og indtægter du selv har.

Opdateret fakturaskabelon

Som du nok allerede er bekendt med, så er der en del lovgivning på regnskabsområdet. Det er endnu en ting, du ikke skal bekymre dig om, hvis du bruger et online faktureringsprogram som SumUp, da vi løbende holder øje med lovgivningen for dig. Vi skal nok give besked, hvis der kommer ændringer, som du skal tage stilling til.

Hvis du derimod gør brug af Word eller Excel skal du selv holde dig opdateret på lovgivningen. Og helt ærligt, hvis der er noget man ikke gider, så er det at skulle lave ekstra arbejde - så hvorfor ikke bare vælge et online faktureringsprogram?

Færre fejl med et faktureringsprogram

Når du laver dine fakturaer i Word eller Excel, skal du hver gang indtaste informationer på kunden og varen. Her er det nemt at skrive en email adresse, et CVR-numer eller noget tredje forkert.

Hvis du derimod benytter dig af online regnskabsprogram, behøver du kun at indtaste disse informationer én gang. Du kan oprette en kunde i dit kundekartotek/debitorkartotek så, når du skal lave en faktura til den pågældende kunde, skal du bare klikke på kunden - og vupti, så har du kundens informationer i fakturaen.

Det samme gælder med de varer, og ydelser, du sælger. Her kan du oprette dem i dit varekartotek, hvor du tilføjer varens oplysninger. Ved oprettelsen af en faktura vil der være en liste, hvorfra du kan vælge, hvilken vare eller ydelse, der skal faktureres for.

Du sparer tid med et faktureringsprogram

Vi ved, at du har travlt, og derfor synes vi heller ikke, at det skal tage lang tid at sende en faktura. Netop fordi, at du kan have dine kunder, varer og ydelser i systemet, beregnes den samlede pris hurtigt og nemt.

I Word og Excel skal du selv beregne den samlede pris, skat og moms. Når du selv skal lave udregningen, er der desværre en chance for, at det ikke bliver gjort korrekt.

Når du laver en faktura i vores faktureringsprogram kan du nemt se, hvilke felter du skal udfylde, og vi skal nok fortælle dig, hvis der er noget, der mangler.

Mange virksomheder benytter sig også af at sende tilbud til potentielle kunder. Hvis en kunde accepterer dit tilbud, kan du med et enkelt klik, lave den om til en faktura og sende den til kunden. Dette ville ikke være muligt i Word eller Excel, hvor du selv skal omskrive tilbuddet til en faktura.

Hvad et faktureringsprogram ellers kan tilbyde

Mange bække små gør en stor å, er et ordsprog, der i den grad også gælder her. For hvis du tænker dig om, hvor lang tid har du så ikke brugt på at skrive mails til dine fakturaer eller tilbud? Mit bud er, at det nok har taget dig lang tid, hvis du lige tænker over det. Du skal ikke længere bruge tid på det, da du selv kan lave en række skabeloner, som gør at du med få klik kan sende mailen afsted til kunden.

Nu har du fået et indblik i, hvordan et online faktureringsprogram virker, og hvordan det forskelliggører sig fra Word og Excel. Hvis du sidder med en endnu større nysgerrighed, har du mulighed for at prøve vores regnskabsprogram gratis i 7 dage.