Fortrolighedspolitik

  • Opdateret den 18. marts 2018 for at inkludere GDPR-krav

  • Opdateret den 16. november 2020 for at ændre SumUp-enheden, der fungerer som dataansvarlig

  • Opdateret den 10. november 2021 for at inkludere oplysninger om pengeforskudsprodukter

  • Opdateret den 14. april 2022 for at inkludere oplysninger om datadeling

  • Ny version opdateret den 16. januar 2023

Indholdsfortegnelse

Hvad er en dataansvarlig?

I forhold til hvem er vi dataansvarlige?

Hvilke oplysninger behandler vi om dig, til hvilke formål, og hvorfor er det lovligt for os at gøre?

Børns personoplysninger

Dine rettigheds- og privatlivsvalg

Automatiseret beslutningstagning og profilering

Personoplysninger indsamlet fra tredjeparter

Datadeling med tredjeparter

Overførsel af oplysninger internationalt

Cookies

Linking til andre websteder

Opbevaring

Datasikkerhed

Kontakt

Opdateringer og notifikationer

Sprog

Denne fortrolighedspolitik beskriver, hvordan SumUp og dets tilknyttede selskaber ("SumUp", "vi", "os", "SumUp Group") indsamler, bruger, videregiver, opbevarer eller på anden måde behandler dine oplysninger, når du bruger vores produkter og tjenester i henhold til SumUps brand, herunder vores software, hardware, mobilapplikationer og adgang eller tilmelding til vores mobilapplikationer ("app") og websteder ("websted"), når du taler med vores personale, eller når du på anden måde interagerer med os ("tjenesterne").  Denne fortrolighedspolitik gælder også for oplysninger, vi indsamler, hvor du ikke har tilmeldt dig vores tjenester, men hvor du foretager og/eller modtager betalingstransaktioner gennem vores tjenester. 

Denne fortrolighedspolitik gælder ikke for tjenester, der leveres direkte til slutbrugere, fysiske personer eller til egen personlig og ikke forretningsmæssig brug ("personlige tjenester"), herunder brug af mobilappen SumUp Pay og brug af gavekort udstedt af SumUps forhandlere (hvis tilgængelig i dit land). Læs venligst vores specifikke fortrolighedspolitik til personlig brug. 

Læs denne fortrolighedspolitik grundigt. Hvis du har spørgsmål vedrørende fortrolighed, bedes du kontakte os på [email protected].

Hvad er en dataansvarlig?

SumUp Group består af forskellige selskaber. Vi vil fortælle dig, hvilken gren af SumUp du er knyttet til, når du første gang ansøger om eller gør brug af en SumUp-tjeneste. Virksomheden SumUp, der leverer det relevante produkt eller den relevante tjeneste til dig, vil være ansvarlig for at behandle dine personoplysninger for det pågældende produkt eller den pågældende tjeneste. Dette SumUp-selskab er kendt som 'dataansvarlig' for dine personoplysninger.

 Typisk er en af følgende enheder den dataansvarlige for vores forretning i Europa:

  • SumUp Payments Limited er autoriseret af Financial Conduct Authority i henhold til Electronic Money Regulations 2011 og er et selskab med begrænset ansvar registreret i England og Wales med dets registrerede nummer 07836562 og med dets registrerede kontor i Shorts Gardens 16-20, London WC2H 9US, Storbritannien. SumUp Payments Limited er registreret som dataansvarlig hos Information Commissioner's Office under registreringsnummer ZA265663. 

  • SumUp Limited er et selskab med begrænset ansvar registreret i Irland med dets registrerede nummer 505893 og med dets registrerede kontor i Block 8, Harcourt Centre, Charlotte Way, Dublin 2, Irland D02 K580. SumUp Limited er en autoriseret Electronic Money Institution (licensnummer C195030, udstedt den 27. oktober 2020) reguleret af Irlands centralbank. 

  • SumUp EU Payments, UAB, er et elektronisk pengeinstitut godkendt af Litauens centralbank (licensnummer 56 udstedt den 27. august 2019) med registreret adresse på Konstitucijos pr. 21C, 08130 Vilnius, Litauen. Virksomhedsnummer: 305074395.

Denne fortrolighedspolitik vedrører behandlingen af personoplysninger, som vi er  dataansvarlige  for– med andre ord, hvor vi beslutter  formålene (hvorfor persondataene er indsamlet) og måden (hvilke persondata der indsamles, hvor længe de opbevares osv.), hvorpå data behandles. Når vi fungerer som databehandler på vegne af en anden dataansvarlig og/eller vores forhandlere, indsamler, bruger og videregiver vi kun visse personoplysninger under den dataansvarliges instruktion, og vores behandling af dine personoplysninger er underlagt deres instruktioner og fortrolighedspolitikker. Links til websteder af tredjepart er underlagt tredjeparters fortrolighedspolitikker og brugsbetingelser og ikke vores, medmindre andet er angivet.

I forhold til hvem er vi dataansvarlige?

Afhængigt af konteksten betyder "du":

  • Når du direkte bruger en slutbrugertjeneste (såsom når du tilmelder dig SumUp Pay eller bruger vores tjenester i din egen personlige egenskab) til dit personlige brug, henviser vi til dig som en "slutkunde." Læs venligst vores specifikke Fortrolighedspolitik til personligt brug. 

  • Når du direkte bruger en forhandlertjeneste (typisk bruger SumUps tjenester med din oprettede SumUp-konto/-profil) til forretningsformål, og hvis du er en fysisk person – enkeltmandsvirksomhed eller en enkeltperson, omtaler vi dig som "forhandler".

  • Når du handler på vegne af en eksisterende eller potentiel forhandler (f.eks. du er en reel ejer, aktionær, funktionær, direktør, kontorepræsentant eller anden juridisk repræsentant), henviser vi til dig som en "repæsentant for en forhandler".

  • Når du laver forretning med eller på anden måde handler med en forhandler (typisk en forhandler, der har en SumUp-konto/-profil), men ikke direkte handler med SumUp, omtaler vi dig som "slutkunde" eller "forhandlers kunde". 

For nogle af de tjenester, vi leverer til slutkunder, fungerer vi som en forhandlers tjenesteudbyder. Vi fungerer som en databehandler på vegne af forhandleren, når du er en slutkunde hos forhandlere, som behandler dine data til deres egne formål og af egne juridiske grunde (når forhandlere bruger vores fakturerings- og regnskabstjenester, netbutik, gavekort, POS-løsninger og/eller kundekartotek som en del af en tjeneste, vi tilbyder).

Vi er dataansvarlige for behandlingen af personoplysninger, der finder sted, når en slutkunde vælger at betale for de tjenester og/eller produkter, der leveres af en af vores forhandlere, der bruger SumUp til at håndtere betalinger i deres fysiske eller netbutik. En sådan betaling kan ske på forskellige måder, herunder med kort eller smartphone, tablet eller anden kompatibel mobilenhed, der gør det muligt for slutkunden at gøre det via kontaktløse smartphone/enhedstransaktioner, QR-kode, et betalingslink leveret i e-mails, sms eller lignende kommunikationsværktøj eller online med kort i forhandlerens netbutik gennem brug af tredje betalingsudbydere.

Vi er også dataansvarlige, når slutkunder ønsker at aktivere automatiske kvitteringer for de tjenester og/eller produkter, der leveres af nogen af vores forhandlere, som bruger SumUp og/eller optjener loyalitetspoint hos vores forhandlere.

Denne fortrolighedspolitik dækker kun de databehandlingsaktiviteter, hvor vi fungerer som dataansvarlige for slutkundens data. 

  • Når du besøger vores hjemmeside uden at være logget ind på en SumUp-konto/-profil eller på anden måde kommunikerer med SumUp, omtaler vi dig som en "besøgende" (f.eks. du sender SumUp en besked og beder om mere information, fordi du overvejer at blive bruger af vores produkter).

  • Når du indgår et kontraktforhold med os (hvis du er en fysisk person – enkeltmandsvirksomhed, en enkeltperson eller juridisk repræsentant for en virksomhed) og leverer en bestemt tjeneste eller et specifikt produkt til os, omtaler vi dig som en "forhandler".

  • Når du ønsker at indgå et forretningssamarbejde med SumUp (hvis du er en fysisk person – enkeltmandsvirksomhed, enkeltperson eller juridisk repræsentant for en virksomhed) og samarbejder med os ved at henvise potentielle forhandlere og promovere vores tjenester og brand, henviser vi til dig som en "SumUp-partner". 

Hvis vi giver dig en specifik fortrolighedspolitik før behandlingen af dine data, som er forskellig fra den nuværende, bedes du læse den omhyggeligt. Det kan være tilfældet, at vi har besluttet at give dig en tjeneste-/rollespecifik fortrolighedspolitik, som er fordelagtig for dig.

Hvilke oplysninger behandler vi om dig, til hvilke formål, og hvorfor er det lovligt for os at gøre?

Forhandlere og repræsentanter for vores forhandlere (hvis relevant)

Hvilke af dine oplysninger behandler vi?

Til hvilke formål?

Hvorfor er det lovligt for os at gøre?

- Kontaktinformation - f.eks. navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.

- Registrerings- og identifikationsoplysninger, såsom identifikationsnummer, ID, adgangskoder eller tilsvarende: Forretningsrelaterede oplysninger - adresse, telefonnummer, e-mailadresse og kommunikation, navn, hjemmeside, sociale medier; virksomhedsrelateret information  - registreringsnummer, skattemæssige hjemstedsoplysninger og skatteidentifikationsnummer, direktører, embedsmænd, ejere, virksomhedens art;  oplysninger om den primære kontaktperson for kontoen og repræsentanten - navne, telefonnummer, fødselsdato og -sted, nationalitet og adresse.

- Kontorelaterede oplysninger - forhandlerens identifikationsnummer (brugt til interne formål), land, juridisk type af enheden, hvornår og hvordan du tilmeldte dig vores tjenester, status på kontoen, login- og registreringsrelaterede data, oplysninger om den brugte tjeneste/læser og kort udstedt af SumUp.

- Finansielle oplysninger, såsom bank- og kortoplysninger, oversigt over transaktionerne, transaktions- og kredithistorik (inklusive resultater af kredittjek, når det er relevant) og oplysninger relateret til fakturaer, som vi har udstedt.

- Kend dine kunderelaterede oplysninger – udover registrerings- og kontooplysninger - bevis for virksomheden/adressen og kopi af identifikationen, oplysninger relateret til AML/CTF-relaterede processer og kontroller, herunder med tredjeparter, dit billede i foto- eller videoform (hvor det kræves som en del af vores KYC-tjek for at bekræfte din identitet).

- Oplysninger indsamlet fra andre ressourcer,såsom tredjepartsbureauer, herunder, men ikke begrænset til finansielle eller kreditinstitutter, officielle registre og databaser, samt bedrageriforebyggende agenturer og partnere, der hjælper os med at levere vores tjenester. Oplysningerne inkluderer økonomisk historik og mønstre, retsdomme, aktiekapital, momsnummer, firmaregistreringsnummer, registreringsdato og bestyrelse, e-mailadresse og mobiltelefonnummer. Hvis du ansøger om et pengeforskudsprodukt (lån) hos SumUp, vil vi bruge akkrediterede kreditoplysningsbureauer til at udføre et kredittjek af dig for at afgøre, om du er egnet til det kreditprodukt, du har ansøgt om. Hvis du indgår en aftale med os, kan vi fortsætte med at dele oplysninger såsom tilbagebetalinger, misligholdelser og andre oplysninger, der kan påvirke din kreditvurdering, med akkrediterede kreditoplysningsbureauer. Se mere i afsnittet "Datadeling med tredjeparter".

- Adfærds- og sporingsdetaljer: F.eks. lokalitetsdata, adfærdsmønstre, log-in-data, browsertype og -version, oplysninger om mobilt netværk, personlige præferencer, IP-nummer, cookiens datanavn, unik identifikator for enheder, du bruger til at få adgang til og bruge tjenesterne og vores websteder.

- Kommunikationsdata og alle andre data, du giver os - Oplysninger, som du frivilligt giver til os, når du kontakter os, vores support, opkaldsoptagelser, e-mails eller sociale medier, herunder dine henvendelser til os, undersøgelsessvar, deltagelse i konkurrencer, kampagner, begivenheder eller andre potentielle markedsføringsformularer eller -enheder fra forhandlere, forslag til forbedringer, henvisninger eller andre handlinger, du udfører gennem tjenesterne.

1. At levere vores tjenester og produkter og administrere vores forretningsrelation med dig. Planlægning, udførelse og styring af (kontrakt)forholdet, herunder udførelse af transaktioner og ordrer, behandling af betalinger, udførelse af regnskab, revision, fakturering og opkrævning, arrangering af forsendelser og leveringer og ydelse af supporttjenester og -meddelelser.

2. Bekræftelse af din identitet og bekræftelse af dine person- og kontaktoplysninger.

3. Løse tvister, håndhæve vores kontraktlige aftaler og etablere, udøve eller forsvare juridiske krav eller inkassoprocedurer.

4. Behandling af betalinger, refusioner og tilbageførsler, der beviser, at transaktionerne er blevet udført.

5. Sikring af betalingsprocessen. Vi behandler personoplysninger for sikkert at kunne gennemføre betalingstransaktionen, herunder med henblik på risikostyring og forebyggelse af svig og andre kriminelle handlinger. 

6. Levering af kvitteringer til dine kunder.

7. Til kundeanalyse, til at administrere SumUps tjenester og til interne operationer, herunder fejlfinding, dataanalyser, test, forskning og statistiske formål.

8. Sikring af, at indhold præsenteres på den mest effektive måde for dig og din enhed.

9. Forbedring af vores tjenester og generelle forretningsudviklingsformål, forbedring af kreditrisikomodeller for at minimere svindel, udvikling af nye produkter og funktioner og udforskning af nye forretningsmuligheder.

10. Udførelse af risikoanalyse, forebyggelse af bedrageri og risikostyring, samt forhindre misbrug af vores tjenester. 

11. Vedligeholdelse og beskyttelse af sikkerheden af vores produkter, tjenester og websteder, forebyggelse og opdagelse af sikkerhedstrusler, bedrageri eller andre kriminelle eller ondsindede aktiviteter.

12. Sikring af overholdelse af juridiske forpligtelser, såsom bekæmpelse af hvidvaskning af penge, bogføringslove og regulatoriske kapitaldækningskrav og regler udstedt af vores udpegede banker og relevante kortnetværk, undersøgelsesforpligtelser af overholdelse (hvis relevant), indberetning til skattemyndigheder, politihåndhævende myndigheder eller andre håndhævende myndigheder og tilsynsmyndigheder. 

13. Overholdelse af interne procedurer og industristandarder.

14. Kommunikation om produkter, tjenester og projekter af SumUp, besvarelse henvendelser eller anmodninger.

15. Administration og udførelse af undersøgelser, marketingkampagner, markedsanalyser, konkurrencer eller andre salgsfremmende aktiviteter eller begivenheder.

16. Annoncering, analyse og personliggørelse. Vi bruger oplysninger om dig, som vi indsamler fra cookies og lignende teknologier til at måle interaktionen med indholdet på webstederne, at forbedre relevans og navigation, at personliggøre din oplevelse og til at skræddersy indhold om SumUp og vores tjenester til dig. Med din tilladelse eller hvor det er tilladt ved lov, bruger og deler vi besøgendes personoplysninger med andre, så vi kan annoncere og markedsføre vores produkter og tjenester til dig, herunder gennem interessebaseret annoncering, hvor det er tilladt i henhold til gældende lovgivning, herunder underlagt krav om samtykke. Se vores Cookiepolitik.

17. Bekræft din virksomhedsadresse, og gør din virksomhed synlig for vores slutbrugere og slutkunder i SumUp Pay.

18. Udførelse af markedsføringsaktiviteter på vegne af dig og SumUp i forbindelse med loyalitetsprodukter og tjenester. 

Medmindre andet er angivet, er retsgrundlaget for behandlingen af personoplysninger:

- overholdelse  af gældende love (formål 1, 2, 3, 4, 5, 12)

- behandling, der er nødvendig for opfyldelse af en kontrakt, vi har med forhandleren (formål 1, 2, 3, 4, 6, 7, 14, 18)

- samtykke (hvor vi er juridisk forpligtet til at få dit samtykke til business-to-business marketing) (formål 14, 15, 16, 18) 

- forfølge vores legitime interesser (formål 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18).

Vores legitime interesser er (medmindre andet er angivet):

- Levering af vores tjenester på en effektiv måde (formål 2, 7, 8, 13, 14, 17).

- Beskyttelse mod svindel samt at udvikle og forbedre, hvordan vi håndterer økonomisk kriminalitet og opfylder vores juridiske ansvar - (formål  2, 4, 5, 9, 10, 11).

- Markedsføring og levering af nye produkter og tjenester, der kunne interessere dig (formål 14, 15, 16, 18).

- Forbedring af vores produkter og tjenester (formål 7, 9, 17, 18).

- For at holde vores tjenester kørende (formål 7, 11).

- For at forsvare vores rettigheder og forretningsinteresser (formål 3, 4).

- Levering af den støtte du har brug for (formål 14).

Bemærk venligst, at hvis du ikke giver os de forespurgte oplysninger som en del af din konto-/profilregistrering hos SumUp, herunder dine identifikationsdata eller andre data, som er anmodet af os, eller som er en del af 'kend din kunde'-relaterede oplysninger, kan vi muligvis ikke udbyde vores tjenester til dig.

Du vil omgående blive informeret om den nødvendige datalevering under hele processen for din konto- og profilregistrering eller i løbet af relationens levetid med os (hvis relevant).

Bemærk venligst, at vi har brug for disse data for at indgå/fortsætte vores kontraktforhold med dig og overholde vores juridiske forpligtelser.

Slutkunde

Hvilke af dine oplysninger behandler vi?

Til hvilke formål?

Hvorfor er det lovligt for os at gøre?

- Kontaktinformation, såsom dit navn, telefonnummer, adresse og e-mailadresse, hvis du modtager kvitteringer fra vores forhandlere, eller hvis du optjener loyalitetspoint. 

- Transaktionsoplysninger: Hvis du er slutkunde, vil vi modtage transaktionsdata, når du foretager betalinger til, får refusion fra eller på anden måde handler med en forhandler, der bruger os til at levere betalingsbehandling. Vi behandler betalingsmetodedata, kredit- og betalingskortoplysninger såsom kortnummer, udløbsdato og CVV-kode, kortholders navn, transaktionsdata og historik og detaljer om produkter og/eller tjenester, du har købt, og optjente loyalitetspoint.

- Oplysninger relateret til lovkrav, såsom krav til due diligence ift. kunder og anti-hvidvask af penge og bogføring.

- Adfærds- og sporingsdetaljer, såsom lokalitetsdata, adfærdsmønstre, login-data, browsertype og -version, oplysninger om mobilt netværk, personlige præferencer, IP-nummer, cookiens datanavn, unik identifikator for enheder, du bruger til at få adgang til og bruge tjenesterne og vores websteder.

- Kommunikationsdata og andre data, du giver os - oplysninger, som du frivilligt afgiver, når du kontakter os, vores support, optagelser af opkald, e-mails eller sociale medier, herunder dine henvendelser til os og undersøgelsessvar.

 

1. Behandling af betaling. Vi behandler dine personoplysninger, hvis du har valgt at betale for de tjenester og/eller produkter, der leveres af vores forhandlere, der bruger SumUp i deres fysiske butik eller netbutik. En sådan betaling kan ske på forskellige måder, herunder med kort eller smartphone, tablet eller anden kompatibel mobilenhed, der gør det muligt for slutkunden at gøre det via kontaktløse smartphone/enhedstransaktioner, QR-kode, et  betalingslink leveret i e-mails, sms eller lignende kommunikationsværktøj eller online med kort i forhandlerens netbutik gennem brug af tredje betalingsudbydere.

2. Gør betalingsbehandlingen sikker Vi behandler personoplysninger for at kunne behandle betalingstransaktionen og udføre en sikker transaktion, herunder med henblik på risikostyring og forebyggelse af svig og andre kriminelle handlinger. 

3. Levering af kvitteringer.Du kan vælge at få tilsendt en kvittering via e-mail eller mobiltelefon, når du betaler for tjenesterne og/eller produkterne leveret af en af vores forhandlere. Hvis du aktiverer  automatiske kvitteringer hos en af vores forhandlere, vil vi gemme dine oplysninger til næste gang, du køber noget fra vores forhandler, og du vil modtage en kvittering. Dette er uanset, om du tidligere har købt noget fra denne forhandler eller ej. Vi vil kun bruge din e-mailadresse eller mobilnummer til at sende kvitteringer til dig. Vi vil ikke bruge dine kontaktoplysninger til andre formål og vil ikke dele dem med andre uden først at have indhentet dit skriftlige samtykke eller informeret dig, før vi påbegynder nogen form for behandling til nye formål eller et formål, der er foreneligt med det formål, som vi indsamlede personoplysningerne til, alt sammen i overensstemmelse med gældende love og regler. Bemærk venligst, at der er en nem måde for dig at fravælge at modtage yderligere kvitteringer, når du køber noget fra en forhandler. Du skal blot følge linket i den kvittering, du har modtaget, for at fravælge at modtage yderligere kvitteringer.

4. Kommunikation omkring SumUps produkter, tjenester og projekter og besvarelse af henvendelser og forespørgsler.

5. Loyalitet. Hvis du vælger at deltage i et loyalitetsprogram, som vores forhandlere har, og vi støtter det gennem vores tjenester, kan vi behandle oplysninger om dine optjente loyalitetspoint og berettigelse til nyt avancement.

Medmindre andet er angivet, er retsgrundlaget for behandlingen af personoplysninger:

- Overholdelse af gældende love (formål 1, 2).

- behandling, der er nødvendig for opfyldelse af en kontrakt, vi har med forhandleren (formål 1, 3, 5).

- samtykke (hvor vi er juridisk forpligtet til at indhente dit samtykke) (formål 3,  4, 5).

- at forfølge vores legitime interesser (formål 1, 2, 4).

Vores legitime interesser er (medmindre andet er angivet):

- Levering af vores tjenester til vores forhandlere (formål 1).

- Beskyttelse mod svindel samt at udvikle og forbedre, hvordan vi håndterer økonomisk kriminalitet og opfylder vores juridiske ansvar - (formål 2).

- Levering af den støtte du har brug for (formål 4).

Partnere og forhandlere

Hvilke af dine oplysninger behandler vi?

Til hvilke formål?

Hvorfor er det lovligt for os at gøre?

- Kontaktinformation, såsom fulde navn, virksomhedsadresse, rolle, telefonnummer, e-mailadresse, virksomhedstype og salgsfremmende kanaler.

- Betalings- og faktureringsdata, der er nødvendige for at håndtere betalinger og forebygge svindel.

- Yderligere oplysninger, der er nødt til at behandles i et projekt- eller kontraktforhold med SumUp eller frivilligt skal leveres af dig, er, som følger: afgivne ordrer, kommunikation, trafikoplysninger (hvis relevant), kundeemner, henviste forhandlere, ordrer eller konverteringer, omsætninger, foretagne betalinger, anmodninger og projektdelmål mv.

- Oplysninger indsamlet fra andre ressourcer, integritetsdatabaser, hvis det er relevant, og

- hvis påkrævet undersøgelse af overholdelse: Oplysninger om relevante og væsentlige sagsanlæg eller andre retlige processer. 

1. Kommunikation om produkter, tjenester og projekter af SumUp, besvarelse henvendelser eller anmodninger.

2. Planlægning, udførelse og styring af (kontrakt)forholdet: Udførelse af transaktioner og ordrer, behandling af betalinger, udførelse af regnskab, revision, fakturering og opkrævning, tilvejebringelse af forsendelser og leveringer og ydelse af supporttjenester.

3. Administration og udførelse af undersøgelser, marketingkampagner, markedsanalyser, konkurrencer eller andre salgsfremmende aktiviteter eller begivenheder.

4. Analyse og forbedring af vores forretningsprojekter.

5. Vedligeholdelse og beskyttelse af sikkerheden af vores produkter, tjenester og websteder, forebyggelse og opdagelse af sikkerhedstrusler, bedrageri eller andre kriminelle eller ondsindede aktiviteter.

6. Sikring af overholdelse af juridiske forpligtelser (såsom forpligtelser til journalføring), undersøgelsesforpligtelser af overholdelse (hvis relevant) og SumUp-politikker eller branchestandarder.

7. Løse tvister, håndhæve vores kontraktlige aftaler og etablere, udøve eller forsvare juridiske krav eller inkassoprocedurer.

Medmindre andet er angivet, er retsgrundlaget for behandlingen af personoplysninger:

- behandling, der er nødvendig for opfyldelse af en kontrakt, vi har med forhandleren (formål 1, 2, 7).

- overholdelse af vores juridiske forpligtelser (formål 2, 5, 6).

- vores legitime interesse (formål 1, 2, 3, 4, 5, 7).

- hvis det udtrykkeligt er angivet af en partner til en specifik aktivitet - samtykket. 

Vores legitime interesser er (medmindre andet er angivet):

- Levering af den støtte du har brug for (formål 1, 2).

- At forsvare vores rettigheder og forretningsinteresser (formål 7).

- Markedsføring og levering af nye produkter og tjenester, der kunne interessere dig (formål 1, 3).

- Forbedring af vores produkter og tjenester (formål 4).

- Beskyttelse mod svindel samt at udvikle og forbedre, hvordan vi håndterer økonomisk kriminalitet og opfylder vores juridiske ansvar - (formål 5).

Besøgende

Hvilke af dine oplysninger behandler vi?

Til hvilke formål?

Hvorfor er det lovligt for os at gøre?

- Kontaktoplysninger og formularer: Når du vælger at udfylde en formular på webstedet eller på tredjepartswebsteder med vores annoncering, indsamler vi normalt de oplysninger, der er inkluderet i formularen, såsom navn, adresse, telefonnummer, e-mail eller tilsvarende.

- Adfærds- og sporingsdetaljer, såsom lokationsdata, adfærdsmønstre, personlige præferencer, IP-nummer, cookiens datanavn og unik identifikator for enheder, som du benytter for at kunne få adgang til og bruge tjenesterne og vores websteder. Find flere oplysninger på vores Cookiepolitik.

1. Kommunikation om produkter, tjenester og projekter af SumUp og besvarelse af henvendelser eller anmodninger.

2. Levering og marketing af vores tjenester og/eller produkter til dig.

3. Bekræftelse af din identitet og dine person- og kontaktoplysninger.

4. Annoncering, analyse og personliggørelse. Vi bruger oplysninger om dig indsamlet fra cookies og lignende teknologier til at måle dine interaktioner med indholdet på webstederne for at forbedre relevansen og navigationen, for at personliggøre din oplevelse og til at skræddersy indhold om SumUp og vores tjenester til dig. Med din tilladelse, eller hvor det er tilladt ved lov, bruger og deler vi besøgendes personoplysninger med andre, så vi kan annoncere og markedsføre vores produkter og tjenester til dig, herunder gennem interessebaseret annoncering, hvor det er tilladt i henhold til gældende lovgivning, herunder underlagt krav om samtykke. Se vores Cookiepolitik.

Medmindre andet er angivet, er retsgrundlaget for behandlingen af personoplysninger:

- overholdelse af gældende love og forfølge vores legitime interesser (formål 3)

- legitim interesse og samtykke (formål 1, 2, 4).

Vores legitime interesser er (medmindre andet er angivet):

- Markedsføring og levering af nye produkter og tjenester, der kunne interessere dig (formål 1, 2, 4).

- Beskyttelse mod svindel samt at udvikle og forbedre, hvordan vi håndterer økonomisk kriminalitet og opfylder vores juridiske ansvar - (formål 3).

Børns personoplysninger

Vores tjenester henvender sig ikke til børn under 18 år. Hvis vi finder ud af, at nogle oplysninger er blevet indsamlet af et barn under 18 år, sletter vi omgående disse oplysninger.

Dine rettigheds- og fortrolighedsvalg

a. Valg relateret til kommunikation og marketing

Hvis du har modtaget markedsføringsmaterialer fra os, kan du til enhver tid fravælge modtagelsen af sådanne. Den nemmeste måde at fravælge dette er at følge instruktionerne i det markedsføringsmateriale, som du har modtaget. Du kan også framelde dig ved at ændre dine notifikationsindstillinger på din SumUp-konto/-profil eller ved at kontakte os på [email protected] med en klar instruktion om, at du ikke ønsker at modtage marketingkommunikation fra os længere.

Bemærk venligst, at vi kan fortsætte med at sende dig kommunikation, som er påkrævet eller nødvendig  for at kunne levere vores tjenester, herunder at sende meddelelser, der omfatter vigtige oplysninger eller anden kommunikation, som du anmoder os om. Du kan ikke fravælge at modtage disse meddelelser.

b. Dine rettigheder relateret til databeskyttelse

SumUp er glad for at kunne assistere dig i udøvelsen af dine rettigheder under databeskyttelseslovgivningen. Du har ret til at:

  • blive holdt oplyst – du har ret til at få at vide, hvordan vi behandler dine personoplysninger. Vi beskriver dette i fortrolighedspolitikken. Desuagtet er du altid velkommen til at kontakte os, hvis du har yderligere spørgsmål.

  • Adgang til dine personoplysninger, som vi behandler.

  • Udbedring – du kan bede SumUp om at opdatere, færdiggøre eller rette nogen form for urigtige personoplysninger. Denne ret kan altid anvendes.

  • Sletning – under visse omstændigheder kan du få dine personoplysninger slettet, hvis dine data ikke længere er nødvendige til de formål, hvortil de blev indsamlet, og ligeså hvis vi ikke har noget juridisk grundlag for at behandle dataene. Blot til information - vi kan ikke garantere at være enige i din anmodning. Som en reguleret betalingstjenesteudbyder skal vi opbevare visse kundeoplysninger, selv når du beder os om at slette dem. Vi er muligvis ikke i stand til at slette hele din fil, fordi disse regulatoriske forpligtelser har prioritet. Vi vil altid fortælle dig, hvis det ikke er muligt at slette dine personoplysninger.

  • Transport af data. Dette gælder kun oplysninger, du har givet os. Du har ret til at anmode om, at vi overfører de oplysninger, du har givet os, fra en organisation til en anden eller give dem tilbage til dig. Retten gælder kun, hvis vi behandler oplysninger baseret på dit samtykke, eller i samtaler om indgåelse af en kontrakt, hvor behandlingen udføres automatisk.

  • Begræns behandlingen af dine oplysninger under visse betingelser.

  • Indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger (hvis vi bruger dem til vores legitime interesser). Hvis vores juridiske grundlag for at bruge dine personoplysninger er af 'legitime interesse', men du er uenig i, at vi bruger dem, kan du gøre indsigelse. Er der dog en altovervejende grund til, hvorfor vi skal behandle dine personoplysninger, kan vi ikke acceptere din anmodning.

  • Tilbagekald dit samtykke med SumUp ved at bruge dine personoplysninger (bemærk venligst, hvis du tager dit samtykke tilbage, vil dette ikke påvirke vores brug af dine personoplysninger, før du har meddelt os, at du ikke længere giver samtykke). 

  • Foretag en menneskelig gennemgang af en automatiseret beslutning, vi træffer om dig. Hvis vi træffer en automatiseret beslutning om dig, som påvirker dig væsentligt, kan du bede os om at foretage en manuel gennemgang af denne beslutning.

Du kan gøre brug af dine rettigheder ved at sende en e-mail til [email protected]

Hvis du er autoriseret til at oprette kontoen hos SumUp eller give os instruktioner om kontoen (f.eks. er du forhandlerens repræsentant eller forhandleren (eneforhandler eller freelancer)), kan du sende os en e-mail på [email protected] eller kontakte os via dashboardet, når du logger ind på din SumUp-konto/profil (hvis du har en). 

Hvis du er ansat hos forhandleren, er denne ansvarlig for at hjælpe dig med din anmodning.

Af sikkerhedsmæssige årsager kan vi ikke behandle din anmodning, sålænge vi ikke er sikre på din identitet. Derfor kan vi bede dig om yderligere data for at bekræfte din person, hvis dette er proportionalt med anmodningen. Hvis en tredjepart udøver en af disse rettigheder på dine vegne, kan vi blive nødt til at bede om et bevis på, at tredjepart lovligt er autoriseret til at handle på dine vegne. 

Når du udøver en af disse rettigheder, har vi en måned til at vende tilbage til dig. SumUp opkræver normalt ikke noget gebyr, når du udøver dine rettigheder. Vi har dog ret til at opkræve et rimeligt gebyr eller nægte at reagere på din anmodning, hvis den åbenlyst er ubegrundet eller urimelig.

Hvis du er utilfreds med, hvordan vi behandler dine data, har du ret til at indgive en klage til os og/eller til den relevante databeskyttelsesmyndighed. SumUp vil samarbejde fuldt ud i en sådan undersøgelse og bestræbe sig på at imødekomme alle forespørgsler så fyldestgørende som muligt. Den relevante myndighed for hvert land findes på Europa-Kommissionens websted: http://ec.europa.eu/newsroom/article29/item-detail.cfm?item_id=612080

Bemærk venligst, at vi kun har et direkte ansvar over for dig i de tilfælde, hvor vi er dataansvarlige for dine personoplysninger. Fungerer vi kun som databehandler, bør du kontakte tredjepart, som er dataansvarlig for dine personoplysninger.

Automatiseret beslutningstagning og profilering

Automatiseret beslutningstagning er processen med at træffe en beslutning ved hjælp af automatiserede midler uden nogen menneskelig involvering. Profilering betyder en analyse af en persons personlighed, adfærd, interesse og vaner for at lave forudsigelser eller træffe beslutninger om denne. Det er sådanne fuldstændigt automatiserede beslutninger, der  kan have en juridisk eller tilsvarende væsentlig  indvirkning på dig som individ. Vi kan i nogle tilfælde bruge automatiseret beslutningstagning til beslutninger, hvis det er godkendt i henhold til gældende lovgivning, eller hvor det er nødvendigt for indgåelse eller opfyldelse af en kontrakt.

Du vil altid have mulighed for at anmode om en manuel beslutningsproces, give udtryk for din mening eller anfægte beslutningstagningen, der udelukkende er baseret på en automatiseret behandling, herunder profilering, hvis en sådan beslutning vil have en lovmæssig indvirkning eller på anden måde vil påvirke dig væsentligt.

Kontakt os venligst på [email protected], hvis du har brug for mere information om automatiseret beslutningstagning.

Personoplysninger indsamlet fra tredjeparter

Vi kan indsamle oplysninger fra sanktionslister, der opbevares af internationale organisationers registre, og som opbevares af kreditvurderingsbureauer og andre kommercielle informationsudbydere, der giver oplysninger om f.eks. reelle ejere og politisk udsatte personer.

Vi behandler personoplysninger indhentet fra udvalgte tredjeparter såsom kreditbureauer, bureauer til afsløring af bedrageri, andre finansielle institutioner og informationsudbydere og fra offentligt tilgængelige kilder (såsom folkeregistre og registre hos skattemyndigheder, firmaregistreringskontorer, håndhævelsesmyndigheder mv.). I forbindelse med betalinger indsamler vi oplysninger fra f.eks. banker, udbydere af betalingstjenester og andre.

Datadeling med tredjeparter

Dine data vil kun blive behandlet og delt i forbindelse med tjenesterne og i overensstemmelse med denne fortrolighedspolitik og gældende databeskyttelseslovgivning. Vi kan dele dine data, som følger:

  • SumUp Group. Vi kan dele personoplysninger med medlemmer af SumUp Group til de formål, der er angivet i denne fortrolighedspolitik. Disse data kan blive overført for at give os mulighed for at levere en fuld service til dig, hvor andre selskaber inden for vores koncern udfører komponenter af det fulde servicetilbud. Disse andre tjenester omfatter kundesupport, bekæmpelse af hvidvaskning af penge, aftaler, intern revision og andre.

  • Tredjepartsleverandører. For at levere vores tjenester videregiver vi personoplysninger om dig, som er nødvendige for at kunne identificere dig og for at kunne udføre den opgave eller aftale sammen med de virksomheder, som vi samarbejder med omkring tjenesterne. Disse tjenester omfatter, men er ikke begrænset til, at sikre identifikationsløsninger, bedrageriforebyggelse og kreditbureauer i det relevante land og mellem parter i det finansielle system såsom banker.

Cifas. Hvis du er registreret i Storbritannien, vil de personoplysninger, vi har indsamlet om dig, blive delt med bedrageriforebyggende agenturer, som vil bruge dem til at forhindre svindel og hvidvaskning af penge og til at bekræfte din identitet. Hvis svindel opdages, kan du blive nægtet visse tjenester, finanser og beskæftigelse. Her er yderligere detaljer om, hvordan dine oplysninger bliver brugt af os, de bedrageriforebyggende agenturer og dine databeskyttelsesrettigheder https://www.cifas.org.uk/fpn.

  • Kun til britisk licensaktivitet: Hvis du har registreret dig og tilmeldt dig en SumUp-konto/-profil hos os, kan vi tjekke din kredithistorik hos akkrediterede kreditoplysningsbureauer, da det kan hjælpe os med at udvikle og tilbyde udvalgte kreditprodukter, der stemmer overens med dine behov, herunder en indledende gennemgang af kreditprodukter. Disse kontroller har ingen indflydelse på din kredithistorik.

Til ovenstående formål bruger vi følgende kreditoplysningsbureauer:

Equifax (Equifax.co.uk) - https://www.equifax.co.uk/crain/

Experian (Experian.co.uk) - https://www.experian.co.uk/legal/crain/

  • Tredjeparters uafhængige dataansvarlige. Nogle af de tredjeparter, som vi deler personoplysninger med, er uafhængige dataansvarlige. Det betyder, at vi ikke er dem, der foreskriver, hvordan disse data, vi leverer, skal behandles. Eksempler herpå er myndigheder, erhververe og andre finansielle institutioner. Når dine data deles med uafhængige dataansvarlige, gælder deres datapolitikker og principper for behandling af personoplysninger. Vi kan videregive dine personoplysninger til professionelle rådgivere, såsom advokater, bankfolk, revisorer og forsikringsselskaber, hvor det er nødvendigt, når de leverer faglige tjenester til os. 

  • Opkøb af partnere og parter under betalingsbehandlingen.Der hvor vi leverer betalingstjenester til dig eller din virksomhed, kan vi dele nogle af dine eller dine kunders personoplysninger med vores opkøbspartnere fra tredjeparter. Dette er nødvendigt for at give dig de betalingstjenester, du har anmodet om. Vi kan dele oplysninger om dig med pengeinstitutter, databehandlere, betalingskortforeninger og andre enheder, der er en del af betalingsbehandlingen og opkrævningsprocessen.

  • Tredjeparter, der er databehandlere. Nogle af de tredjeparter, som vi deler personoplysninger med, er databehandlere. En databehandler er én, der behandler personoplysninger per vores instruks og på vores vegne. Vi samarbejder med udvalgte leverandører, som foretager behandlingen af personoplysninger på vegne af os. Eksempler på dette omfatter bl.a. leverandører af it-udvikling, vedligeholdelse, hosting og support, men også leverandører, der støtter os med markedsføring. Når vi deler dine personoplysninger med databehandlere, deler vi dem kun til formål, der er forenelige med de formål, som vi har indsamlet dataene til (såsom opfyldelse af en kontrakt).  Vores kontrakter foreskriver, at disse tjenesteudbydere kun må bruge dine oplysninger i forbindelse med de tjenester, de udfører for os og ikke til deres egen eller nogen andens fordel. 

  • Partnere. Vi kan dele en begrænset mængde af personoplysninger (såsom dit virksomhedsnavn) med potentielle partnere, som ville kunne levere en supplerende eller dertilhørende service til din virksomhed.

  • Vi kan videregive oplysninger indsamlet om dig til tredjeparter i forbindelse med enhver form for sammenlægning, salg af selskabsaktier eller -aktiver, finansiering, opkøb, frasalg eller opløsning af hele eller en del af vores virksomhed.

  • Forhandlere. Afhængigt af de tjenester, der bruges af vores forhandlere, kan vi dele  en begrænset mængde data om dig med forhandleren for at kunne levere vores tjenester, hvis du er slutkunde. Vi deler måske dine data med andre brugere af vores tjenester, brugere som du interagerer med gennem din egen brug af vores tjenester. Det gør vi, så det bliver muligt for dig at foretage eller acceptere en betaling ved hjælp af vores tjenester.

  • Myndigheder. Vi videregiver også personoplysninger til myndigheder i det omfang, vi er forpligtet til at gøre det ved lov. Sådanne myndigheder omfatter skatte-, politi-, håndhævelses- og tilsynsmyndigheder i relevante lande. Vi kan også være forpligtet til at give sagkyndige myndigheder oplysninger om din brug af vores tjenester, f.eks. indkomst- eller skattemyndigheder, som det er krævet ved lov, hvilket kan omfatte personoplysninger såsom dit navn, adresse og oplysninger vedrørende korttransaktioner, der behandles af os på dine vegne gennem din brug af vores tjenester.

  • Vi kan også videregive oplysninger, der er indsamlet om dig, hvis: (i) videregivelse er nødvendig for at overholde gældende love og regler, juridiske processer eller statslige anmodninger; (ii) gældende vilkår og betingelser eller politikker skal håndhæves; (iii) sikkerheden eller integriteten af vores tjenester skal beskyttes; (iv) vores rettigheder skal beskyttes; (v) der kræves en undersøgelse af formodet eller faktisk ulovlig aktivitet; eller (vi) vi, brugere af vores tjenester eller offentligheden skal beskyttes mod skade, bedrageri eller potentielt forbudte eller ulovlige aktiviteter.

  • Hvis du beder os om at dele dine personoplysninger. Hvis du anmoder os om at dele dine personoplysninger med en tredjepart, kan vi gøre det. For eksempel kan du give tredjeparter tilladelse til at handle på dine vegne (såsom en advokat eller revisor). Vi kan være nødt til at bede om bevis for, at en tredjepart er gyldigt autoriseret til at handle på dine vegne.

  • Vi kan også dele aggregerede oplysninger med tredjeparter, der ikke specifikt afslører din eller nogen enkeltpersons identitet.

Overførsel af oplysninger internationalt

I vores europæiske virksomhed opbevarer vi vores personoplysninger inden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde ("EØS"). Vi kan overføre oplysninger indsamlet om dig til medlemmer af vores gruppe af virksomheder, til parter, der er en del af betalingstransaktionsprocessen og tredjeparter, der handler på vores vegne, og som kan være i lande uden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde ("EØS") eller Storbritannien for at levere vores tjenester. Disse andre lande tilbyder muligvis ikke det samme beskyttelsesniveau for de oplysninger, der indsamles om dig, men vi vil til enhver tid fortsætte med at indsamle, gemme og bruge dine oplysninger i overensstemmelse med denne fortrolighedspolitik og den gældende databeskyttelseslovgivning. Vi sikrer, at vi kun deler data med organisationer, som har et tilstrækkeligt databeskyttelsesniveau i henhold til gældende databeskyttelseslovgivning, og at tilfredsstillende kontraktlige aftaler er indgået med sådanne parter.

Cookies

Vi bruger cookies til at analysere, hvordan du bruger vores websted. Læs venligst vores Cookiepolitik for mere information omkring cookies. Vi anvender også pixels eller web beacons i de målrettede marketing-e-mails, som vi sender til dig. Disse pixels sporer, om vores e-mail blev leveret og åbnet, og om der blev klikket på e-mailens links. De tillader os også at indsamle information såsom din IP-adresse, browser, e-mailklienttype og andre lignende informationer. Vi bruger denne information til at måle præstationen af vores e-mailkampagner og for analyser.

Linking til andre websteder

Hvis du tilgår links på vores websted til websteder af tredjepart, som ikke ejes af SumUp, skal du være opmærksom på, at disse websteder har deres egne fortrolighedspolitikker. Vi påtager os intet ansvar for disse fortrolighedspolitikker. Hvis du besøger sådanne websteder eller bruger sådanne tjenester, skal du være opmærksom på, at denne fortrolighedspolitik ikke gælder for sådanne tredjeparters behandling, og vi opfordrer dig til omhyggeligt at gennemgå, hvordan sådanne tredjeparter behandler personoplysninger, før du bruger deres websteder eller tjenester.

Opbevaring

Vi vil ikke behandle personoplysninger længere, end det er nødvendigt for at opfylde formålet med en sådan behandling, ligesom det er angivet i denne fortrolighedspolitik. Vi gemmer dine oplysninger, så længe det er nødvendigt for de formål, der er identificeret i denne fortrolighedspolitik, herunder for at levere vores tjenester, for at overholde juridiske forpligtelser, for at håndhæve og forhindre overtrædelser af vores vilkår, for at beskytte mod svigagtig aktivitet og for at forsvare vores juridiske rettigheder, ejendom og brugere. Dine personoplysninger vil blive anonymiseret eller slettet, når de ikke længere er relevante for det formål, hvortil de blev indsamlet.

Det betyder, at vi kun opbevarer dine data, så længe det er nødvendigt for opfyldelsen af en kontrakt og som krævet af gældende lovgivning. Hvis vi opbevarer dine data til andre formål end til opfyldelse af en kontrakt, såsom formål til bekæmpelse af hvidvaskning af penge, bogføring og lovpligtige kapitalkrav, opbevarer vi kun dataene, hvis det er nødvendigt og/eller påbudt af love og regler for de respektive formål.

Forpligtelserne til dataopbevaring vil variere inden for SumUp Group i henhold til gældende lokal lovgivning.

Se eksempler på opbevaringsperioder nedenfor, som vi anvender:

  • Forebyggelse, opdagelse og efterforskning af hvidvask af penge, finansiering af terrorisme og bedrageri: Minimum fem (5) år efter ophør af forretningsforbindelsen, eller hvis du modtager tjenester fra vores litauiske koncernselskaber otte (8) år efter ophørsdatoen af transaktionerne eller forretningsforbindelserne med klienten/sidste transaktion.

  • Bogførings-, finans- og regnskabsbestemmelser: Syv (7) år efter afslutningen af regnskabsåret, der indeholder den seneste dato, som oplysningerne vedrører, eller ti (10) år efter udgangen af det tilsvarende regnskabsår/sidste handling i henhold til litauisk lovgivning.

  • Detaljer om opfyldelse af en aftale: Op til ti (10) år efter ophør af kundeforhold for at forsvare sig mod mulige krav.

Ovenstående er kun til forklarende formål. Opbevaringstiderne kan variere fra land til land ligesom arten af oplysningerne, og hvorfor de indsamles og behandles, og om der er nogen relaterede sagsanlæg eller kravs-, klage- eller reguleringsmæssige forhold.

Datasikkerhed

Vi er forpligtet til at sikre, at de oplysninger, der indsamles om dig, er sikre. Vi behandler altid personoplysninger i overensstemmelse med gældende love og regler, og vi har implementeret hensigtsmæssige tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger for at forhindre, at dine personoplysninger bruges til ikke-legitime formål eller videregives til uautoriserede tredjeparter, samt på anden måde beskyttes mod misbrug, tab, ændring eller ødelæggelse. De tekniske og organisatoriske foranstaltninger, som vi har implementeret, er designet til at sikre et passende sikkerhedsniveau mod de risici, som databehandlingsaktiviteter er forbundet med, især utilsigtet eller ulovlig ødelæggelse, tab, ændring, uautoriseret videregivelse af eller adgang til dine personoplysninger, herunder adgangskontrol til lokaler, faciliteter, systemer og data, afslørings-, input-, job-, tilgængeligheds- og adskillelseskontrol. Når du er logget ind på din konto, er al internetkommunikation sikret ved hjælp af Secure Socket Layer (“SSL”)-teknologi med høj sikkerhed og 256 bit kryptering.

Dette høje sikkerhedsniveau kan kun være effektivt, hvis du selv følger visse sikkerhedsmetoder, herunder aldrig at dele din konto eller loginoplysninger med nogen. Hvis du fornemmer, at nogen af din kontos loginoplysninger er blevet blotlagt, kan du til enhver tid ændre din adgangskode via vores hjemmeside eller mobilapplikation, men du skal også altid kontakte kundeservice med det samme.

Overførsel af information via internettet er ikke fuldstændigt sikker. Derfor kan vi ikke garantere sikkerheden for overførslen af dine oplysninger til os. Enhver overførsel er på eget ansvar. Når vi har modtaget dine oplysninger, benytter vi os af strenge procedurer og sikkerhedsstrukturer for at forhindre uautoriseret adgang.

SumUp er ansvarlig for sikkerheden af kortholders data, som behandles, overføres og opbevares i vores systemer. Til dette formål er SumUp certificeret og overholder reglerne i henhold til Payment Card Industry Data Security Standard (PCI-DSS). SumUp anvender den bedste industripraksis for at beskytte disse følsomme data og for at sikre, at den fungerer i overensstemmelse med disse krav. Af den grund gennemgår SumUp årlige revisioner for at sikre, at vi fortsat opfylder denne høje standard.

Kontakt

Du kan kontakte os med dine spørgsmål om databeskyttelse på:

E-mail: [email protected]

Postadresse:  

SumUp Limited, Block 8, Harcourt Centre, Charlotte Way, Dublin 2, Irland D02 K580

SumUp EU Payments, UAB, Upės str. 23, LT-08128, Vilnius

SumUp Payments Limited, Shorts Gardens 16-20, London WC2H 9US, Storbritannien

Opdateringer og notifikationer

Vi kan ændre denne fortrolighedspolitik fra tid til anden ved at offentliggøre den opdaterede version på vores hjemmeside. Teksten "sidst opdateret" øverst i denne fortrolighedspolitik angiver, hvornår denne fortrolighedspolitik sidst blev revideret.

Eventuelle ændringer træder i kraft, når vi offentliggør den reviderede fortrolighedspolitik for tjenesterne. Vi råder dig til at gennemgå denne side regelmæssigt for at holde dig informeret og for at sikre, at du er tilfreds med eventuelle ændringer. Hvis vi foretager væsentlige ændringer i denne fortrolighedspolitik, giver vi dig besked via e-mail eller ved at sende en notifikation, når du logger ind på vores hjemmeside, eller når du åbner vores mobilapplikation og/eller konto/profil. 

Hvis gældende lovgivning kræver, at vi giver dig besked på en specifik måde, inden vi foretager ændringer i denne fortrolighedspolitik, der gælder for dig, gør vi det på den pålagte måde.

Sprog

Den engelsksprogede version af denne fortrolighedspolitik er bindende. Enhver oversættelse eller version af denne fortrolighedspolitik på et andet sprog stilles kun til rådighed for nemheds skyld. I tilfælde af uoverensstemmelse mellem den engelske version og en oversættelse eller version af denne cookiepolitik på et andet sprog har den engelsksprogede version forrang.